lördag

Slip Dag 3




Nu var det dags återigen att knalla till replokalen och slipa bort rost och färg på lambrettan. Nu körde jag sönder biltema-vinkelslipen och klagade på att deras maskiner inte är bra, och faktiskt, jag fick en ny vinkelslip...

Passade på att köpa lite färg och det var sjukt svårt att bestämma sig för den ultimata färgblandingen som både passar sadeln och också vara metalic.

Till slut tänkte jag att jag tar den snyggaste metalic-färgen så blir det nog bra.

Spacklat å klart trodde jag så jag bara körde på. Blev hög som eifeltornet och testade färgerna på scootern.






Det blev inte så jättebra resultat. färgerna matchade inte riktigt med sadeln och jag borde ha spacklat efter att jag la grundfärgen, inte innan, för då ser man inte alla småbucklor och annat, men ja ja.. Man lär sej ju av sina misstag så nu gäller det bara som vi kockar brukar säga i köket " GÖR OM OCH GÖR RÄTT".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar