onsdag

Det nya Utseende på min Lammy

Lackeringsarbetet är nu i stor sätt klart. Det blev svart, grönt och orange, det påminner lite om Jamaicanska flaggan men eftersom det här var min första renovering så blev inte så värst snyggt... Men de stora bucklor är borta samt det hål som fanns längs ner på skölden.

Till nästa projekt har jag lite bättre koll på hur man gör...

Lite reflektioner och kostnader.

Man ska absolut lägga ner mycket mer tid på spackla noggrant och använda lite primerfärg så slipper man göra om allt flera gånger innan man är riktig nöjd ....

Att använda biltemas sprayfärg är kanske inte det billigaste alternativet att lackera en scooter med eftersom man inte blir riktig nöjd och sprutar på en massa färg i onödan. Jag måste ha spenderat mellan 800-1000 kr minst, kvalitet på själva färgen är inte så bra heller, lätt att repa bort men billigare än att lämna in hos en firma blev det absolut...

Den större delen av arbetet har hittils gått ut på att ta bort rost, och det gick bra, men att blästra scootern kostar en hel del. Men själva grejen är ju ändå att göra allting själv om jag får förklarar mej :P.

Kostnad för bortagning av all rost i scooter gick på ungefär 1000-1100kr.
Slipvinkeln kostade 300kr (den gick faktiskt sönder 3 gånger men jag fick en ny varje gång , jag gick och klagade lite :D ),sliprondeller 500kr, sprayburkar för bortagning av rost samt lite slippapper gick på 300kr kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar