tisdag

Detektivarbetet börjar...




Eftersom Lambrettan saknade papper och inte var reggad så tänkte jag börja med det mest krångliga, att hitta lite historia bakom maskinen. Så jag ringde och ringde landsarkivet i alla regioner typ flera gånger men inget. Vägverket och allt man kan tänka sig, alla man skulle kunna ringa, men inget. Jag hade hört ryktet att den en gång hade körts i Göteborg så dit ringe jag massa gånger, testade allt men inget kom på deras data..

Motornumret gav mig lite info om scooter som att den var tillverkad mellan 1959 och 1961 och att det fanns 4054 i april 1961

125Li*700000 to 125Li*800000+ = Li 125 Series 2

Ramnumret gav mej nåt helt annat, att den tillverkade 2659 exemplare april 1962
så att ramen tillhörde en LI 150 Series 3

Men kör man motornumret i Scooterhelp så får man nåt helt annat, att typ "You have a 1958-1959 Lambretta LI 150 Series 1". Och visst, den är en serie 1, den har en serie 1 styre. Chassis står för en 125cc men motor är en 150cc som jag inte kan matcha med nåt. Förvirrad kan man lätt säga man blir av så mycket.

Scooter är troligvis ihopplockad och det gör inte saken lättare men det kommer nog bli bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar