tisdag

Maskinen Historien ...





Denna maskinen har en väldig fin historia bakom sig. Den låg i min morsan's källare ett tag eftersom min polare Johan hade no place för henne just då och jag hade ingen källare heller.

Scootern köpte Johan från Roy en skinpolare till honom. Sen flyttade Lambrettan till Vespa service stockholm , till deras källare i banankartonger i tusen delar ett bra tag, tils min polar johan kom på att han inte hade tid eller ork att göra nåt åt henne så han sålde vidare till en bekant till Roy...

Under den tiden han sålde scooter tyckte jag att det var synd å tråkigt att jag var fattig arbetlös student och ville så gärna en lammy ha men ja ja.. det var bara bita ihop "no money no Lambretta" .

Tills det dök up en annons på blocket "Lambretta Li 150-59' projekt komplett men i delar" 5000kr. Jag ringde direkt å hoppades på att den fanns kvar.

Efter lite mejlade förklarade han att maskinen var komplett och bekanta till honom hade bestämt sig för att plocka isär den i molekyler och den låg i delar..




Snart visade sig att han var den här bekanta til Roy som hade köpt Lambrettan från min vän Johan och att han hade hunnit slipad och rostskyddad ramen och framgaffeln men kärleken hade kommit till honom å då hade han inte längre tid för henne (Lambrettan) ,men ja ja Snabb bestämde mig jag för att köpa den och scootern blev det hemkörd hela vägen till mig och DET var mycket snäll från Peter, eftersom jag saknade körkort eller chaufför denna gången .

Lambretta anlände till mej i 10 lådor ungefär å det blev mycket sortering den kvällen tillsammas med Leo (min hund) som ville så gärna lukta å äta på alla detta husse hade fått sig fram ställa i hallen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar